Sähköposti |
Päivä: |
20011004 |
Lähettäjä: |
Seppo Rapo |
Vastaanottaja: |
heikki.lonka@vaasa.fi |
Kiitos vastauksesta.
Tiedän hyvin, että kyseessä on valtion tie. Tiedän senkin, että välillä Kappelinmäentie-Lehtikuusentie toteutuksen hoiti Vaasan kaupunki (onko urakka jo päätetty?, Pälvimaa tietää) ilmeisesti niin, että lasku meni työstä TVL:lle. Toteutus tapahtui kuitenkin TVL:n suunnitelmien mukaan.
Tiedän myös, että kaupunki ei toteuttanut täysin TVL: n suunnitelmia esim. Kappelinmäentien-Vesilaitoksentien risteysalueella. Eli kaupungilla on täydet mahdollisuudet halutessaan toteuttaa minun (ja naapurieni) kohtaan kivetyksen viistämien ja suojatien rakentaminen jos vain haluaa (vert. risteys). Tiedän senkin, että kaupungin talous on tiukka-on aina ollut, se ei ole mikään uusi asia. Nuo mainitsemani muutokset maksaa arviolta tonnin pari. Jos ne olisi tehty silloin kun pyörätietä rakennettiin ne eivät olisi maksaneet mitään. Eli ei kaupungin talous tuohon kyllä kaadu.
Jos kaupunki ei todellakaan enään voi tehdä fyysisesti mitään voi se vaatia TVL:ää korjaamaan nuo asiat ja se ei maksa kaupungille mitään.
Minusta on varsin kummallista, että suojatien olisi voinut rakentaa kohtaan joka ei johda mihinkään, mutta ei siihen kohtaan joka johtaa kahteen taloon (tästä suojateiden rakentamisesta luovuttiin heti kun lupasin järjestää asian lehteen jos ne sinne maalataan). Samoin en ymmärrä kuinka kiveen voi tehdä (siis tehty) viisteen siihen kohtaan mistä pääsee neljään taloon, mutta siihen kohtaan ei voi tehdä viistettä mistä mennään kahteen taloon. Samoin viisteet voi tehdä parkkipaikalle jota ei käytä kukaan. Kuten huomaat asiassa on pientä epäloogillisuutta.
Lisäksi olen ymmärtänyt, että suojatie on merkki autoilijalle siitä, että joku saattaa ylittää ajotien juuri siitä kohdasta ja autoilijan on noudatettava suurta varovaisuutta. Nyt ajoradan voi kuka tahansa ylittää mistä tahansa eikä autoilija osaa olla varuillaan.
Terveisin Seppo Rapo |