Sähköposti |
Päivä: |
20011004 |
Lähettäjä: |
Seppo Rapo |
Vastaanottaja: |
heikki.lonka@vaasa.fi |
Kiitos vastauksesta.
En vain ymmärrä kuinka viistetty kivi on minun taloni kohdassa erityisen vaarallinen, mutta ei naapurin kohdassa viistetty kivi ei ole vaarallinen kun se on sinne laitettu?
Siirrettäköön sen sijaan sitten koko kevyenliikenteen väylää n.2m länteen jos ei kerran tehdä suojatietä kohdalleni niin silloin saadaan pysähtymistasanne toteutettua ja siten kivet viistettyä. Tässä on hyvä puoli siinäkin, että kevyenliikenteen väylä on silloin nimensä veroinen ja siitä on meille asukkaille käyttöäkin eikä vain pelkkä ohikulkupyörätie niin kuin nyt, eikä 3.1 miljoonaa mene hukkaan.
Yleisesti ottaen tuvallisuutta voidaan ko. tiellä lisätä myös hoitamalla asia niin, että rekkaliikenne menee ohikulkutielle missä on sen oikea paikka. Rekkaliikenteen ja muun nopean liikenteen ohjaaminen ohikulkutielle voi tapahtua siten, että esim. tien nopeutta pudotetaan 40 km/ h . ksi. (Tästä teen ehdotuksen viikonlopun aikana).
Lisäksi autojen nopeutta voidaan laskea tekemällä esim. "hidastepatteja" Tälläiset kohoumat eivät vaikuta erikoiskuljetuksiin mitenkään, mutta "tappavat" todella nopeuden tehokkaasti. (TVL: n pihassakin on näitä "hidastepatteja" joten niiden täytyy olla todella tehokkaita :=). Sitten on monta muuta vaihtoehtoa. Varsin suosittu ja hyvä keino on tehdä liikenneympyrä, joita löydät ainakin sitten kun saat auton kuntoon ja tulet autolla Vaasaan, parikin löytyy Vaasan ja Tampereen väliltä. No TVL sanoo tietenkin tähän, että ei voi tehdä liikenneympyröitä, kun KWH: n rekat liikennöivät ko. tiellä. Mitenkähän muuten ne KWH: n rekat pääsee noista mainitsemistani liikenneympyröistä?
Näyttää siltä, että prosessi jatkuu. Kiitos kuitenkin kommenteista.
Ja tervetuloa Vaasaan!
Seppo Rapo |